Nemme løsninger og mindre bøvl for hospitalets medarbejdere og ledere er ambitionen, når HE Midts administration løbende forsøger at udtænke nye digitale løsninger. Indsatsen går under navnet "Optimeringsværksted" og har til videre sparet hospitalsenheden for godt 8000 arbejdstimer.
Det er et par år siden, Administrationen for alvor satte fokus på digitalisering og optimering. Siden har medarbejdere fra alle administrationens stabe gennem det såkaldte optimeringsværksted udviklet og implementeret i alt 44 løsninger, der letter de administrative arbejdsgange i HE Midt – og spænder lige fra digitale blanketter og administrative robotter til nye arbejdsgange.
De 44 løsninger har tilsammen sparet hospitalet for godt 8000 arbejdstimer, svarende til godt 4 årsværk.
- Vores ambition er, at vi gennem optimeringsværkstedet kan udtænke nye og bedre løsninger, der understøtter vores kliniske afdelinger. Løsninger, som gør det lidt nemmere at være leder og fagprofessionel på vores hospitaler, og som frigiver tid til patienterne og til nærværende ledelse i de enkelte klinikker og afsnit, siger administrationschef Tine Joensen.
|